آموزش ماینکرافت

Twitch چیست ؟ ( تویچ )

پنجشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۵۱ ب.ظ

Twitch چیست ؟ twitch چیست ؟ ممکنه تا به حال ویدیو های زیادی در باره Twitch ( تویچ ) دیده

Twitch چیست ؟ ( تویچ )

Twitch چیست ؟

twitch چیست ؟ ممکنه تا به حال ویدیو های زیادی در باره Twitch ( تویچ ) دیده باشید و یا بار ها لوگو های زیر به چشمتون خورده باشه و براتون سوال پیش اومده باشه که Twitch چیست ( به فارسی ” تویچ ” ). پیشنهاد می کنم حتما ویدیو معرفی twitch رو از اینجا ببینید.

لوگو twitch

خلاصه

Twitch یک وبسایت مخصوص Stream یا پخش زنده بازی های ویدیویی هست. هر گیمری در هر جای دنیا که به اینترنت دسترسی داشته باشه می تونه به لطف Twitch بازیش رو به صورت آنلاین برای همه افراد به نمایش بگذاره و برای خودش بازدید کننده و طرفدار جمع کنه.

فرقی نمی کنه با PC بازی کنید یا با کنسول هایی مثل PS4 و Xbox  و یا حتی موبایل؛ Twitch به شما این امکان رو میده که با میلیون ها گیمر در سراسر دنیا ارتباط بگیرید، ساعت ها به تماشای بازی بهترین گیمر های دنیا بنشینید و یا خودتون با مهارت ها و حس شوخ طبعیتون صد ها نفر رو پای کنسول هاشون میخکوب کنید.

Twitch علاوه بر مهم ترین رسالت خودش، که پخش زنده بازی های ویدیویی هست، امکانات بسیار گسترده ای برای بیننده ها و Streamer ها ( کسایی که بازیشون رو پخش زنده می کنن ) فراهم کرده. محیط بسیار جذاب، سادگی استفاده، سازگاری با انواع پلتفرم های رایج و همچنین امکانات گسترده درآمد زایی و حمایتی برای گیمر ها، Twitch رو به یک وبسایت بی رقیب تبدیل کرده.

استریم twitch

یک استریمر در Twitch

محدودیت استفاده

Twitch.tv هیچ گونه محدودیتی برای شروع به کار نداره. هر کسی می تونه همین الان در این وبسایت ثبت نام کنه، شروع به دیدن Stream گیمر ها بکنه و یاخودش بازی خودش رو پخش زنده کنه. در Twitch خوره های بازی از سرتاسر جهان با زبان ها و نژاد ها و سنین مختلف در حال فعالیت هستند.

در Twitch سه دسته از افراد موفق و پر بازدید هستند

1- گیمر های با مهارت :

این دسته از گیمر ها کاملا به بازی مسلط هستند، تمامی راه و چاه ها رو بلدند و ساعت های زیادی رو صرف بازی کردن می کنند. همین مساله باعث می شه که طرفدار های زیادی داشته باشند و بتونن پول خوبی رو هم از حمایت های طرفدارانشون بدست بیارند.

بسیاری از پرو گیمر های بازی هایی مثل کانتر، دوتا، کال آف دیوتی، کلش رویال و … تونستن با استفاده از تویچ رابطه بیشتری با گیمر های سراسر دنیا بر قرار کنن و بیشتر از قبل دیده بشن.

2- گیمر های شوخ طبع و خنده دار :

یک دسته موفق دیگر، گیمر هایی هستند که با شوخی های خنده دار و گزارش های طنز خودشون، تماشایی ها رو مجذوب خودشون می کنند؛ به طوری که این شوخ طبعی تبدیل به نقطه قوتشون می شه وطرفدارای زیادی براشون به ارمغان میاره.

3- دختر ها :

کافیه چند وقت از Twitch استفاده کنید تا به خوبی دلیل قرار داده شدن این مورد رو درک کنید. پس از اضافه شدن امکانات حمایت مالی به Twitch، این وبسایت پر شد از دختر هایی که سعی کردن با استفاده از قیافشون دنبال کننده جذب کنند. و موفق هم شدند ( متاسفانه ! )

خیلی از این افراد در استریم های خودشون حتی کوچک ترین وقتی رو هم به بازی کردن اختصاص نمی دهند ولی علی رغم این موضوع این دسته از افراد دنبال کننده ها و حامیان بسیار زیادی دارند.

علی رغم همه این ها، دختر های گیمری نیز هستند که تنها به واسطه توانایی ها و مهارت هایشان در تویچ موفقیت هایی بدست آورده اند؛ اما هر جور حساب کنید، صرف ” دختر بودن ” در Twitch، به شما کمک می کند.

ولی در کل فرقی نمی کنه که از کدوم کشور باشید و چه شکل و قیافه ای داشته باشید، برای موفقیت در Twitch باید یک ویژگی متمایز کننده داشته باشید و ترجیحا به زبان انگلیسی مسلط باشید. بهترین گیمر های Twitch افرادی هستند که هم به بازی تسلط دارند و هم لحظات جذاب و خنده داری را برای بینندگان رغم می زنند.

نگاه کلی به امکانات

وبسایت Twitch.tv امکانات گستردا ای را برای گیمر ها فراهم آورده است. کنترل پنل بسیار جامع برای ضبط کردن با امکانات بسیار زیاد، توانایی اختصاصی کردن کنترل پنل، حمایت مالی، امکان بازاریابی بازی ها و … که به هر کدام به طور مختصر خواهیم پرداخت.

محیط twitch

تصویری از محیط وبسایت twitch.tv

امکانات استریم

استریمر می تواند خود، غالب پخش زنده بازی را انتخاب و یا طراحی کند. برای مثال وبکم و چت زنده را فعال و یا غیر فعال کند، تصویر و یا لوگوی مد نظرش را هر جای تصوید نمایش دهد، موسیقی و یا صوت خاصی را برای هر حمایت مالی در نظر بگیرد و حتی قاب پخش زنده را ویرایش کند.

نرم افزار استریم

برای استفاده از twitch نیاز به یک نرم افزار دارید. اگه از pc استفاده مب کنبد می تونید از یکی از چند نرم افزار پیشنهادی خود twitch استفاده کنید. این نرم افزار ها امکانات گسترده ای مثل انتخاب قالب، آپلود استریم به یوتیوب و … دارن که باید تو یه ویدیو جدا راجع بهشون صحبت کرد.

امکانات حمایت مالی یا Donation

حمایت مالی یا Donation فرهنگی است که میان گیمر های سراسر دنیا جا افتاده است ( به غیر از ایران و احتمالا واتیکان ). با استفاده از این امکان، بازدید کنندگان می توانند از گیمر مورد علاقه شان حمایت مالی کنند. این مبلغ می تواند از چند سنت، تا چند دلار متغیر باشد و به خود حامی بستگی دارد.

حمایت مالی twitch

در این تصویر، یک کاربر به گیمر سه دلار دونیت کرده است

در واقع  حمایت مالی نوعی ادای احترام به وقت و انرژِی است که گیمر برای تولید محتوا و سرگرم کردن دنبال کنندگانش میگذارد. با هر حمایت مالی، پیامی رو صفحه استریم ظاهر می شود و نام حامی و مبلغ حمایت شده نمایش داده می شود. امروزه بسیاری از استریمر ها با درامد های حمایتی هوادارانشان زندگی می کنند و شغل اصلیشان استریم کردن است.

واضحه که به دلیل تحریم های بانکی ایران و هیچ گیمر ایرانی نمی تونه در Twitch از گزینه حمایت مالی درامد داشته باشه. البته اگه یک حساب بانکی بین المللی داشته باشید و انگلیسیتون خوب باشه شاید بتونید پیشرفت کنید.

بازاریابی یا Affiliate

در تویچ امکانی برای استریمر ها وجود دارد که بتوانند از طریق بازاریابی درآمد کسب کنند. هر موقع که گیمر در حال استریم است، لینکی برای خرید بازی که در حال پخش است، زیر صفحه نمایش داده می شود. هر فردی که از آن لینک اقدام به خرید بازی کند، درصدی از سود فروش بازی به او تعلق می گیرد.

البته این امکان برای گیمر های تازه کار موجود نمی باشد و برای استفاده از این امکان باید در Twitch فعالیت قابل قبول و تعدادی دنبال کننده داشته باشید.

درآمد از دنبال کننده یا Subscriber

اگر فکر می کنید که دنبال کننده های زیادی دارید که حاضرند برای تماشای ویدیو های شما یه صورت ماهانه هزینه ای پرداخت کنند، می توانید از این گزینه استفاده کنید. با فعال کردن این گزینه، تنها دنبال کنندگان شما به تمام ویدیو های شما دسترسی دارند.

می توانید هم چنان بعضی استریم ها را به صورت رایگان برای همه پخش کنید و بعضی ها را تنها برای دنبال کننده ها نمایش دهید. حق دنبال کردن در Twitch در حال حاضر تنها 4.5 دلار در ماه می باشد که بخشی از آن به Twitch و بخش دیگر به گیمر تعلق می گیرد.

آپلود ویدیو از Twitch به Youtube

در وبسایت Twitch امکانی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید استریم های خود را به طور مستقیم در کانال یوتیوب خود قرار دهید. هرچند این امکان در خود Twitch نیز وجود دارد، اما ویدیو های شما در Twitch بعد از مدتی حذف می شوند.

با قرار دادن استریم ها در Twitch هوادارانی که استریم را از دست داده اند، می توانند به طور غیر زنده آن را تماشا کنند.امکان آپلود مستقیم ویدیو به تویچ نیز به تازگی افزوده شده است.

اکستنشن ها ( Extentions )

در تویچ بخشی به نام Extensions وجود داره. این بخش حاوی تعداد زیادی اکستنشن یا افزونه جانبی هست که می تونید با نصب هر کدوم از اون ها امکانات جدیدی رو به کنترل پنل تویچتون اضافه کنید.

اچیومنت ها ( Achievements )

اچیومنتز دیگر بخش جدیدی است که به تازگی به تویچ اضافه شده. شما می تونید با استریم کردن به اچیومنت هایی که براتون در نظر گرفته شده دست پیدا کنید و با به دست آوردن بعضی از این اچیومنت ها، امکانات بیشتری مثل بازاریابی و پارتنر شدن با تویچ براتون باز میشه.

achievements ها در twitch

تصویری از achievement ها در Twitch

دیگر امکانات

تویچ، سایر امکانات جزیی که هر شبکه اجتکاعی اون رو لازم داره رو هم ارایه می کنه. مثل چت خصوصی، قابلیت دنبال کردن، تغییر عکس پروفایل، قرار دادن Biography  و…

همه این امکانات در کنار پیشگام  بودن تویچ در عرصه استریم بازی ها، این وبسایت رو به وبسایتی بی رقیب تبدیل کرده. وبسایتی که از گیمر های پرو بازی هایی مثل دوتا و کانتر تا گیمر های آماتور و معمولی در اون مشغول فعالیت هستن.

و اما سخن آخر

امیدواریم که روزی امکان درامد زایی از تویچ، یوتیوب یا هر وبسایت دیگه ای برای گیمر های ایرانی فراهم بشه و ما هم مثل همه جای دنیا به گیمینگ نه فقط به عنوان سرگرمی بلکه به عنوان یک صنعت هم نگاه بکنیم. امیدوارم تونسته باشم به سوال « Twitch چیست ؟ » پاسخ داده باشم 🙂

  • آرش امینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی